cases uit de praktijk
De afgelopen jaren hebben we ons gericht op het ontwikkelen van serious games om medewerkers op een leuke en effectieve manier op te leiden. Deze games hebben we met veel passie en expertise ontworpen en ze hebben ons geholpen om een stevige basis te leggen van Learning Adventures. Hieronder een greep uit de games die we hebben ontwikkeld en projecten die we hebben gedaan.
We geloven dat games niet alleen een effectief leermiddel zijn, maar ook een cruciale rol kunnen spelen in het duurzaam borgen en ontsluiten van kennis binnen organisaties. Door gebruik te maken van de kracht van games en AI, maken we kennisborging leuker en effectiever. Op deze website lees je er alles over.
Blijf deze pagina volgen voor updates over onze nieuwste projecten en ontdek hoe wij de toekomst van kennisborging en serious games vormgeven. Wil je ook met kennisborging 2.0 aan de slag en een plekje in deze eregalerij veroveren? Neem dan contact met ons op!
risk game
Teamgame als afsluiting en assessment van de leergang Expertise & Risicodeskundigheid, waarin de deelnemers klanten in Nieuw-Nederland zo goed mogelijk moeten helpen na een downburst.
Achmea
proefstuderen Biotechnolgie
Voorlichtingsgame voor scholieren 4/5/6 vwo, waarin de speler in de huid kruipt van een biotechnoloog die de wereld moet redden na een explosie in de verffabriek 'Spetter Colourful Paints'.
Wageningen Universiteit
Let op: de game is niet geoptimaliseerd voor mobiel
the stolen necklace
Teamgame als onderdeel van het internationale Eurekans Programma, waarin een waardevolle halsketting is gestolen en de deelnemers goed moeten samenwerken om de dief te ontmaskeren voordat deze de trein verlaat.
Eurapco
cactopia island
Voorlichtingsgame voor studenten waarin de speler in de huid kruipt van een medewerker van Masters of Circularity en zo ervaart of de MSc Biobased Sciences iets voor hem of haar is.
Wageningen Universiteit
Let op: de game is niet geoptimaliseerd voor mobiel
workshop 'maak je eigen spel'
Workshop waarin de deelnemers op een leuke en interactieve manier leerden hoe je een game maakt. Door een eigen game te ontwikkelen doorliepen ze alle fasen van het ontwerp- en ontwikkelproces en gingen ze naar huis met een geweldig prototype.
Open inschrijving
workshop met escape room
Workshop waarin de deelnemers eerst in teams een escape room spelen, waarna zij reflecteren op thema's als rolverdeling, teamdynamiek en samenwerking. De workshop maakte deel uit van een breder teamtraject.
Gemeente Apeldoorn
Overige ervaring
Naast games hebben we de afgelopen 25 jaar ervaring opgedaan met:
handleidingen & documentatie
Ontwikkelen van handleidingen en documentatie, zoals CE-handleidingen, machineboeken, werkinstructies en gebruikersondersteuning, voor het opleiden van medewerkers en om te voldoen aan wet- en regelgeving zoals de machinerichtlijn, veiligheidswetgeving, arbo en ISO-sertificering.
o.a. Philips, Vopak, Valspar en Owens Corning.
beroepsOnderwijs
Begeleiden en trainen van docententeams in veranderingstrajecten, het ontwikkelen van lesmateriaal en kwalificatiedossiers, het opstellen van examenreglementen en toetsmatrijzen en het uitvoeren van product- en procesanalyses.
o.a. ROC A12, Koning Willem 1 college, Hanzehogeschool en kenniscentra.
kennismanagement
Advisering over opleidings- en kennisborgingsbeleid, inrichten van leermanagementsystemen (LMS) en leerplatforms en het ontwikkelen van strategische leer- en kennisstrategieën.
o.a. Achmea, Vopak, Quion en ING.
it-systemen bouwen en beheren
Ontwikkeling en beheer van diverse CRM- en planningssystemen met honderdduizenden klanten en facturen en tientallen miljoenen aan omzet. Ontwikkeling van mobiele applicaties, applicaties met blockchain en AI en uiteraard onze eigen omgeving Learning Adventures Studio.
Diverse opdrachtgevers
cybersecurity
Beveiliging opzetten en onderhouden van diverse CRM- en planningsystemen, mobiele- en blockchain applicaties en API endpoints. Het uitvoeren van security assessments en penetratie testen (pentests) van websites en applicaties.
Diverse opdrachtgevers
projectleiding
Leiden van projecten voor het ontwikkelen van opleidingen en serious games, het bouwen en inrichten van IT-systemen, de hervisitatie van een hbo-opleiding en diverse verandertrajecten op het gebied van leiderschap en datagedreven werken.
o.a. Achmea, Hanzehogeschool, Wageningen Universiteit, OTIB en Valspar.